lørdag 23. august 2008

Snart slutt på Bewien

Det har vore stille i tomta dei siste dagane men i dag fekk eg ei bra økt der oppe. Eg var der aleine men det gjekk greit, spesielt med radio og OL-sendigar som smakte gull :-)
Vi har vel bare ein kveld igjen med Bewi før den epoken er over, men det skal no bli kjekt å arbeide med trevirke også.


Emilie koster golvet framom veggen eg lødde opp i dag.


Fruen studerer teikningar og spør om der ikkje skal vere eit vindu på kortveggen inn mot hjørnet bak ho. Og det skal det sjølvsagt vere.... *#"/?= ARGHH!! Men sidan vi ikkje har støypt så skal det gå greit å sage høl.



Huset sett frå veien inn til tomta. Det begynde å ruve no men blir nok meir "dempa" når det har fått farge og ting rundt er ordna.

4 kommentarer:

carmacom sa...

Har du tenkt på hva du skal pusse huset med? Er selv litt usikker på hva som er det beste produktet. I følge Maxit så anbefaler de ikke å pusse rett på EPS( selv om de har produkter for å gjøre det) Men de anbefaler å legge gips, lekte ut og montere en sementbasert plate( fra maxit) som man pusser på. Da får man lufting bak platen og en 2 trinns tetting. Spurte deg litt lengre ned i bloggen... om du valgte å armere mindre i 2 etg?

Trond sa...

Hei,
Eg har nok ikkje komt til nokon konklusjon kva vi skal pusse huset med men hadde tenkt å bruke det Bewi sjølv anbefaler som visstnok er ein armert puss av eit eller anna slag. Eg har ikkje komt så langt i tankeprosessen enda, skal skrive kva vi velge. Har du gjort deg opp noko meining da? styrer du unna murpuss uten først å legge gipsplater?
Vi armerer litt mindre i 2.etg ja. Vi kutta ut dei vertikale 10mm jerna då Bewi sin representant som var på synfaring i tomta sa det ikkje var vits i å bruke det. Kan du legge ut linken til bloggen din igjen er du snill?

carmacom sa...

Jeg tror jeg blir å pusse rett på blokkene, tror Maxit er interesert i å selge mest mulig og derfor anbefaler gips og sementplate før puss. Tror det er en bedre løsning, men tror ikke det er nødvendig. Pussen som skal brukes er den samme uannsett. (fiberpuss med armeringsnett) Jeg tror ikke jeg rekker å pusse i år, siden at det må være over 5`C for å pusse...tror nok det er kuldegrader når jeg er ferdig med huset utvendig. Alt av beslag og vinduer må være montert før puss. Byggebloggen finner du med å trykke på navnet :) Er nok ikke like flink å oppdatere som deg, men skal legge ut bilder når jeg har støpt gulv på fredag eller mandag.

carmacom sa...

Legger du fortsatt armering for hver 30cm, eller legger du bare et skift med armering pr Bewi element, altså 60cm. Jeg fikk anbefalt å legge på hver 60cm i 2etg.